Dažos teikumos par filmām #7


Beidzies “Oskaru” trakums un arī vairums seriālu devušies pelnītā atpūtā līdz jaunas sezonas sākumam, tāpēc beidzot var uzelpot un neiespringt par balvām un jaunu sēriju parādīšanos. Pēc Kinoakadēmijas balvu pasniegšanas noskatījos kādu duci filmu, par kuru kvalitāti īpaši nesatraucos, jo galvenokārt meklēju izklaidējošu skatāmvielu, bet reizēm sanāca uzdurties arī kam saturiski dziļam.

Režisora Kreiga Gilespija veidoto biogrāfisko sporta drāmu/komēdiju I, Tonya (2017) noskatījos tikai tāpēc, ka esmu liels Margo Robijas un Alisones Dženijas talanta cienītājs, bet pārāk lielas cerības uz šo filmu neliku. Un labi, ka tā! Daiļslidotājas Tonjas Hārdingas attiecības ar neiejūtīgo māti un vardarbīgo vīru filmā atainotas patiešām lieliski, kā arī tehniski slidošanas elementi tajā parādīti ļoti meistarīgi un skaisti, bet mani ārkārtīgi kaitināja stāsta pasniegšanas maniere, kas sabojāja visu skatīšanās procesu. Turklāt, skatoties filmu, nepameta arī sajūta, ka Hārdinga atainota daudz baltāka un pūkaināka, nekā viņa bijusi patiesībā – kad internetā sāku meklēt informāciju par filmā atainoto notikumu atbilstību realitātei, guvu savām aizdomām apstiprinājumu. VĒRTĒJUMS: 5/10

Maikla un Pītera Spīrigu režisētā šausmu filma Jigsaw (2017) manā skatāmo filmu sarakstā nonāca momentāni, jo savos vidusskolas gados ļoti fanoju par šausmu filmām un jaunās “Zāģa” sērijas filmas vienmēr tika gaidītas ar nepacietību. Jāatzīst, ka šo gadu laikā mana attieksme pret šausmu filmām, kurās spilgti atainota grafiskā vardarbība ar iekšu izlaišanu, sakropļošanu un slepkavošanu, ir krasi mainījusies, un zāģveidīgas filmas liek man nepatikā viebties. Astotā “Zāģa” sērijas filma ieturēta labākajās šī filmu cikla tradīcijās un jāatzīst, ka arī tās kvalitāte nebija tik vāja, kā biju gaidījis. Bet vai tā piedāvā ko jaunu un neredzētu? Absolūti nē! VĒRTĒJUMS: 5,5/10

Viens no patīkamākajiem šī gada pārsteigumiem šausmu žanrā viennozīmīgi ir Deivida Bruknera gotiski mitoloģiskais darbs The Ritual (2017), kuru iespējams noskatīties Netflix straumēšanas servisā. Filmā stāstīts par četriem draugiem, kas pēc traģiskas piektā drauga zaudēšanas dodas pārgājienā, lai atslēgtos no ikdienas un pieminētu nelaiķi. Diemžēl arī pārgājiens izvēršas traģiski, jo, dodoties mājup pa īsāko ceļu, kas ved cauri mežam, vīrieši sastopas ar kādu neizskaidrojamu spēku. Vizuāli man šī filma šķita absolūti perfekta un nedaudz atgādināja Roberta Egersa lielisko filmu The Witch: A New-England Folktale (2015), bet Bruknera pieeja jau vairākkārt apspēlētām tēmām šķita ļoti svaiga un pārdomāta. VĒRTĒJUMS: 8,5/10

Martijas Noksones radītā drāma To The Bone (2017) mani uzrunāja līdz pašam kaulam un lika izjust diskomfortu, kas šajā gadījumā, manuprāt, bija režisores mērķis, jo filmā stāstīts par anoreksijas slimnieci Elenu (Lilija Kolinsa), kura tiek ievietota speciālā ārstēšanas iestādē, kur viņa satiek sev līdzīgos. Noksones veikums ir ļoti godīgs un neizpušķots, kas ir ļoti svarīgi, kad tiek runāts par tik nopietnām tēmām kā anoreksija, jo šādu slimību romantizēšana vai glamurizēšana var maksāt dzīvības. Brīžiem filmu skatījos kā trilleri un domāju, ka nebūtu slikti, ja šo filmu pamatskolās rādītu jauniešiem kādā no audzināšanas stundām. VĒRTĒJUMS: 8/10 

Džeimsa Franko režisētā biogrāfiskā komēdija The Disaster Artist (2017), kurā pats Franko atveido galveno lomu – noslēpumiem apvīto kino pasaules dīvaini Tomiju Vizo –, bet viņa brālis Deivs Franko atveido Vizo labāko (un, iespējams, vienīgo) draugu Gregu, ir viens no 2017. gada filmu industrijas labākajiem notikumiem. Bēdīgi slaveno filmu The Room (2003) droši vien zina katrs, kurš seko līdzi kultūras pasaules veiksmēm un neveiksmēm, bet tikai retais zina šīs filmas aizkulises un to, kas tad īsti ir ekscentriskais Tomijs Vizo, kurš šo filmu veidojis. Radot The Disaster Artist, Franko paveicis izcilu darbu abpus kamerām, jo spējis ne tikai gaumīgi pasmieties par Vizo dīvainībām, bet arī parādījis viņa cilvēcisko pusi. VĒRTĒJUMS: 9,5/10 

 

Komentāros pastāsti, kā tev šajās pavasarīgajās dienās veicas ar filmu skatīšanos? Padalies arī ar saviem filmu ieteikumiem! 

Advertisements

7 comments

  1. Pēdējos mēnešos esmu redzējis trīs filmas, kas man, starp citu, ir diezgan daudz. Brazil (1985), kas man ar savu sirreālismu diezgan labi patika, tur var saskatīt ietekmes no 1984 un Žaka Tatī. Exotica (1994), kurai līdzi just nekādi neizdevās. Un Pokhoronite menya za plintusom (2009), kas man itin labi patika kaut vai tāpēc, ka rietumos tādu filmu nekad neviens neuztaisīs.

    Publicējis 1 person

    1. Paldies par ieteikumiem! Es bez filmām nevaru – reizēm pat vidusmēra nedēļā sanāk noskatīties kādas trīs filmas. (Īpaši, ja moka bezmiegs.)
      Tās filmas Pokhoronite menya za plintusom (2009) pamatā gadījumā nav pašlaik tik ļoti apspriestā grāmata “Apglabājiet mani aiz grīdlīstes”? Ar šo mani ieintriģēji, jo grāmatu neplānoju lasīt, bet filmu gan labprāt noskatīšos. 🙂

      Like

  2. Toņa man gan patika tīri labi, bija kičīgi uztaisīts. Sevišķi patika vīra brālēns/miesassargs. Un vai tad viņi pretendēja uz kaut kādu “kā bija īstenībā”, lai kritiski vērtētu to, ka patiesībā bija savādāk? Tā nav dzīve, tas ir kino. 🙂
    Savukārt Franko saņemot Golden Globe (?) un neļaujot Tomijam izteikties ļoti labi parādīja, ka viņš tomēr daudz vairāk par Vizo ierēc, nevis “saprotoši attēlo”.

    Like

    1. Ja tā filma nebūtu par reālām personām, varbūt mana attieksme būtu citādāka, bet tas stāsts tika pasniegts tādā ļoti dokumentālā manierē. (Tie iestarpinājumi ar varoņu komentāriem man šķita kaitinoši.)
      Jā, tas Golden Globe moments bija diezgan neveikls, bet Franko pēdējo gadu laikā balvas pārāk bieži nesaņem, tāpēc varbūt vienkārši nevēlējās dalīt savu slavas mirkli ar citiem.

      Like

  3. Pēdējā, kas iepriecināja : “Virgin Mountain” (2014.) – burvīga kinopērle, par “mazā cilvēka” nepanesamo esības vieglumu, kā allažiņ “neiespējamo ļubestību” un pašrūpēto vientulību, kas iet roku rokā ar trūdēšanu “komforta zonā” un kārpīšanos ārā no tās, vīrieša necienīgu krišanu un pacelšanos spārnos (..) Kaut filma ir skandināviski nesteidzīga, tomēr tik labi sabalansēta (`uzpravīta`) ar komiskām epizodēm, ka skatās `vienā elpas vilcienā` (..) Veldzējošs kino, ar pievienoto vērtību !
    Interesantas “runājošo rumpju” filmas (jo visa darbība norisinās lokāli nofokusētā vidē), ar meistarīgi – lai neteiktu žilbinoši ! – uzvirpinātiem (ierakstītiem) dialogiem scenārijos ( i nenovērsīsies, neatklausīsies !) – taisa itāliešu režisors Paolo Dženovēze : “The Place” (2017.), “Perfect Strangers” (2016.).
    Savukārt kinomāniem, kurus saista vardarbības vivisekcija un veldzē atriebības tēmas vērts `uzmest acis` Migela Angela Vivas režisētajai “Secuestrados” (2010.); Raula Arevalo “The Fury of a Patient Man” (“Tarde para la ira” 2016.), un Kim Ki Duka “Pieta” (2012.)
    Vitālu, dzirkstošu, dzīvi apliecinošu melodrāmu cienītājus varētu izklaidēt : “Mein Blind Date Mit Dem Leben” (2017.)
    No krievu ķinīša, iespējams, izklaidēs Sergeja Puskepalisa 2015. gadā uzņemtā nešpetnā, ar sociālas drāmas elementiem caurvītā, traģikomēdija : “Klinčs” (ar ierasti skarbos večus atveidojošo – piemēram, “Leviatānā”, “Gruz 200”, “Antikillerā utt. – Alekseju Serebrjakovu literatūras skolotāja lomā … ) Un, protams, pērnā gada Lielais pārsteigums – režisora debitanta : Alekseja Hanta vitālais, kolorītais, draivīgais, un vienlaikus tik dzīvesgudri skaudrais meistardarbs – inteliģents kino, par `neinteliģentu sociumu` ko, var uzlūkot, arī kā klasisku `Road Movie` – ar garo nosaukumu : “Kā Vitjka Ķiploks Ļohu Dūrēju uz invalīdu namu aiztransportēja”. (Un lai jūs nebiedē filmas treileris – jo tā nebūt nav “černuha”, “bitavuha” vai “depresuha” – tieši otrādi – ļoti vitāls kino, ar lieliski piemeklētu skaņu celiņu !)
    Bet laba daudz nevajag – visu, ar ko vērts `pamielot acis`, tāpat neuzskaitīšu, un tas arī nav vajadzīgs.

    Like

Komentēt

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Mainīt )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out /  Mainīt )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Mainīt )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Mainīt )

w

Connecting to %s